t3mun pitkäkatto Vectra C by Demon & Wolfie ! 56k WARNING !

Käytit siihen aikaa, rahaa, verta, hikeä tai kyyneleitä. Näytä ne muille!!
Wolfie

t3mun pitkäkatto Vectra C by Demon & Wolfie ! 56k WARNING !

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ma Huhti 01, 2013 11:16 pm

Elikkäs. Toveri t3mu pommitti alkuvuodesta allekirjoittanutta että pitäisi hänen ruumisautoon loihtia vähän vähempi naarmuja. No mikäs siinä, meillä kun tunnetusti nämä mustat (ja varsinkin nämä uusiksi maalatut) tuntuu luonnistuvan niin pirun hyvin niin mikäjottei :lol:
Pässiäisviikonloppu otettiin ajan kohdaksi kun se sattui sopimaan kaikille yhtä huonosti. Olipahan ainakin neljä täyttä vuorokautta ja rapiat päälle aikaa hinkata. Torstaina auto siis sinkoili suoraan työmaalta tallille ja alkoi ankara putsaaminen. Ja hei, kerrankin me muistettiin ottaa lähtökuvia :roll:
Eli tällaisena se sitten saapui tallin ovelle torstaina iltapäivästä viiden aikoihin:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ei siinä sit mittään. t3mu painepesurin varteen ja hommiin, Demon ohjastamaan vierelle. Allekirjoittanut vielä palkkatöissä tässävaiheessa. Pesut suoriuti malliin:
Esipesu lancella ja Motox Tehopesulla
Brushilla tiivisteet ja tiukat paikat
2BM kinnaspesu Motox Tehopesulla
Raudanpoisto Wolfsin Deironizerilla
Pienpoisto Tardiksella
Saveistus Bilthamberin Auto-Clay Softilla
Foamipesu Motox Tehopesulla
kuivaus

Ja työvaiheista

Kuva

Kuva

Se niistä, kaikki meistä on nähneet miten auto pestään :lol: Skipataan siihen hauskempaan hommaan. Tässävaiheessa minäkin ilmestyin torstai-iltana tallille ja alettiin ihmettelemään.

Eli, keula siis on kokenut pienen nip'n'tuck kohotuksen. Kori on siis mallia vanhempi mutta keula mallia facelift. Keula siis maalattu uusiksi. Tallissa. Kivasti. Nätisti. Niin... :lol: Noh. Roskia, roskia, roskia ja aplaria, lisää roskia, vähän enemmän aplaria ja muutama lisää roskia :shock:

Kuva

Kuva

Kuva

Tietysti kilometritkin näkyy mustassa pinnassa kivasti eli loppuauto perusnormaalia

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Koska keulassa oli niin kivasti aplaria niin piti sitten kokeilla Flexipadsin aplarinpoistolaikkojakin taas. Edellisellä kerralla ei oikein päästy sinuiksi niiden kanssa.
Tässä testattiin velvettiä Schollin S3 goldilla:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Naarmuille se antoi kyytiä ja mattasikin pintaa ihan kivasti. Mutta aplari ei liikahtanut. Kokeilin enemmän ja vähemmän painetta, enemmän ja vähemmän kierroksia jne. Olis sillä varmaan päässyt ennemmin tai myöhemmin tulokseen mutta roskiin se ei tuntut purevan muutenkaan joten hiomiseksihan se meni. t3mun avustuksella alettiin siis vesissä hiomaan koko keula läpi 2000grit sandiksella tasaisen mataksi. Pääpainona oli saada roskat pois ja oikaistua aplaria sen verran kuin sattuu oikaistumaan. Ainakaan lähtökohtaa huonommaksi ei voinut päästä :lol: Loput torstai-illasta meni iloisesti siinä hioessa samalla kun Demon otti tuntumaa Opelin OEM lakkaan muualla autossa.

Tähän mennessä siis miestyötunteja noin 12h.

Perjantaina sitten jatkettiin kolmestaan kimpassa tallilla. t3mu jatkoi lokareiden hiomisella, Demon kiillotti loppuautoa ja minä läksin soitellen sotaan hiottua konepeltiä vastaan. Demonin testailujen perusteella OEM pintaan tuntui purevan oikein näppärästi valkoinen PT hex-logic ja Scholl S17+, viimeistelyyn musta PT hex-logic ja Scholl S17+. Hiottuun konepelttiin lähdettiin keltaisella ja Scholl S3 Goldilla pariin kertaan hiontajäljen poistoon.

Randomeita ja 50/50 shotteja sieltä täältä pitkin perjantaita

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

mojova 50/50 :lol:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

työn tohinaa
Kuva

Kuva

Kuva

Karkealouhinnan jälkeen konepeltiä hinkattiin valkoisella Hexillä ja S17+:lla

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Lisää randomeita

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuvista on paha nyt enää muistella missävaiheessa kääntyi lauantain puolelle mutta kuitenkin. Koko peräpää siis meni Demonin mallilla valkoinen ja S17, viimeistely musta ja S17. Minä keskityin keulaa louhimaan lähinnä karkeana keltaisella ja S3, väliin valkoinen ja S17, perään musta ja S17.

Jatketaan sitten kuvilla hologrammien metsästystä sun muuta häröilyä

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Meillä oli puoliammattilainen kuvaajakin räpsimässä kun ei ite keritty :D
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Emäntäkin kävi ihmettelemässä miksi mä asun tallilla :roll:

Kuva

Lauantai-illan ratoksi sitten vielä pestiin koko kikotin. Tehopesua taas niskaan lancella pari kieppiä, lambilla perään, huuhtelua ja kuivausta.

Kuva

Kuva

Sittenpä iskikin tenkkapoo. Konepelti oli aivan järkyttävässä kunnossa :shock: Hiontajälkiä vieläkin siellätäälläjatuolla, mikronaarmua aivan pirusti joka paikassa :evil: Notta mitä kettua. Ei muutakuin uudestaan kokeilemaan erinäisiä komboja. Heti enstemmäinen veto millälie laikalla ja Schollin S3:lla paljasti ongelman. S3 on niin rasvainen että se jemmasi piiloon jopa 2000grit sandiksen hiontajälkiä :shock: :shock:
Noh, sehän ei meitä peljästytä, otetaan vaan ominaisuus muistiin. Ei muutakuin uudestaan louhimaan ja pirusti pesuja perään. Perästä het S17 pykälän vähemmän leikkaavalla laikalla ja pyyhkimään. Taas pykälää hienompi laikka ja lisää S17 ja samaa kunnes hologrammit on poissa. Pesua perään ja taas wtf, mikronaarmua :o Ei hemmetti. Pieni testaus, pinta satavarmasti naarmuttomaksi ja pyyhkäisy liinalla, mikronaarmuja. Uudestaan naarmuttomaksi ja pesu lambilla todella hellästi, kuivaus puhaltamalla, taas mikronaarmua ja jälleen taas sen suuntaisesti miten on liinalla taikka lambilla koskettu :evil: Siinävaiheessa meinas tulla äitiä ikävä ja hassut muistikuvat jostain uusiksi maalatusta mustasta mersusta jossa oli kevyesti samaa vammaa :lol:
Noh, päivä alkoi olemaan täysi joten ei muutakuin nukkumaan ja sunnuntaina takaisin sorvin ääreen.

Tässä vaiheessa siis menty torstaina 8 miestyötuntia perjantaina noin 25 miestyötuntia, lauantaina abaut 22 miestyötuntia.

Sunnuntai koitti ja uudestaan konepellin kimppuun. Enää kun ei ollut kuin mikronaarmuja pyyhkimisestä tai pesemisestä niin vedeltiin hellästi. Sinistä hexiä ja S17, mustaa hexiä ja S17, välillä S30, toisinaan S40, punaistakin laikkaa kokeiltiin. Ongelmaksi muodostui kokoajan se ettei tahnat irtoa pinnasta :o Pyyhkiä kun ei voi koska tulee mikronaarmua. Pesemällä ei voi koskea edes aidolla lammaskintaalla kun tulee mikronaarmua. Kuivata ei voi pyyhkimällä kun tulee mikronaarmua. Eli mitä erinäisempiä aineita pintaan sumuttaen ja huuhdellen pois, kuivaten puhaltamalla tai asettamalla liina pellille ja antamalla olla. Ja ei. Tahnajämät ja rasvat ei irtoa ei sitten millään :evil: Ja tahnat oli ajettu aivan täysin loppuun sekä pelkillä öljyillä ajeltu varmuudeksi hetkenaikaa ettei varmana ole hiontapartikkelia pinnassa enää. Silti vaan tulee mikronaarmua.

Loppujenlopuksi oli luovutettava ja tartuttava vanhaan tuttuun Meguun. Pyyhkimällä Schollin jämät pinnasta pois, pikainen karkeahionta Megun 105:llä ja olikohan piruillakseen karvalla kun sitä ei oltu tähän autoon vielä käytetty, perään vihreä hex ja 205, sininen hex ja 205, musta hex ja 205 ja muutama tuju pesu raa'alla Surfexilla fairylla höystettynä ja huuhtelua. Vieläkin oli pari hassua kohtaa missä tahnat olivat tarrautuneet pintaan :evil: Kello kertoi että kuutisen tuntia oltiin hinkattu pelkkää konepeltiä :shock: t3mu puhalsi pelin poikki ja tahnajämät pyyhittiin mahdollisimman hellästi pois, kuivattiin auto ja alettiin suojaamaan.

Suojaksi valikoitui Wolfs Chemicals Hard Body. Maanantaina leviteltiin kierros tätä, listat ja muovit suojattiin Wolfs Chemicals Nano Trim Coatilla ja tuulilasi Wolfs Chemicals Glass Guardilla. Sivu- ja takaikkunat FK1000P:llä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Maanantaina siis ei tehty mitään muuta kuin hinkattiin pelkkää konepeltiä ja vedettiin yksi kierros suojaa pintaan. Laskeskeltiin että noin suurinpiirtein 15-16 eri kombinaatiota ajettiin konepeltiin yhteensä ehkä noin 20 kertaa. Eikä saatu täydellistä... Lakka oli vaan niin pehmeä ja tahmea ettei onnistunut. Tai onnistui joo, mutta pintaa ei saanut naarmuttamatta puhtaaksi.

Tässä vaiheessa siis menty torstaina 8 miestyötuntia perjantaina noin 25 miestyötuntia, lauantaina abaut 22 miestyötuntia ja sunnuntaina noin 18 miestyötuntia.

Maanantaina sitten suksittiin takaisin tallille, leviteltiin pintaan toinen kierros Hard Bodya, Nano Trim Coattia ja Glass Guardia, pyyhittiin konehuone puhtaaksi, putsailtiin kromit Autosolilla, renkaat Wolfsin Black Outilla, vanteet AutoFinessen Tough Coatilla ja mitähän muuta. Neppailtiin napaa, odoteltiin että t3mu tulee hakemaan autonsa pois :lol:

Jotain randomeita valmiista autosta.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ja erittäin sinertäviä ulkokuvia

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ja samoja vähän vähemmän sinisenä :lol:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Loppujenlopuksi siis torstaina 8 miestyötuntia perjantaina noin 25 miestyötuntia, lauantaina abaut 22 miestyötuntia ja sunnuntaina noin 18 miestyötuntia ja maanantaina noin 3 miestyöntuntia. Eli yhteensä abaut ihan pe**eleesti :lol: Noista miinus tauot ja laskentavirheet niin abaut 70 miestyötuntia yhteensä periaatteessa kolmessa ja puolessa päivässä :shock:

Noh, omistaja väitti olevansa tyytyväinen. Tiedä häntä sitten :lol:

Tossa vielä vimosena videopätkä kun valmis auto saadaan ekaa kertaa päivänvaloon
http://youtu.be/O7mY0IEicUY

Demon
Viesti:

Re: t3mun pitkäkatto Vectra C by Demon & Wolfie ! 56k WARNIN

Viesti Kirjoittaja Demon » Ma Huhti 01, 2013 11:28 pm

Korjataan sen verran, että muu auto tuli viimeisteltyä FP mustalla hexillä ja s30 tahnalla. Ja tästä kiitokset Korhoselle. Foorumi nurin niin sitä mietti tallissa, että mitäs hittoa mä nyt oikein tehen kun ei meinannu pelittää schollin tahnat. Korhonen sitten opasti kuinka aineita pitää ajaa ni johan rupesi rokkaamaan :good: :yahoo:

Juuzolle myös kiitokset kun saatiin tukilaikka lainaan. On se hienoa kun pelaa yhteydet ja avut löytyy kotikulmilta.

Schollin aineisiin sen verran, että aika metkoja olivat työstää (varsinkin sitten kun selvisi miten niitä pitää ajaa :rolf: ) Kyllä niitä joutuu vielä opettelemaan kun kunnon värisuorakin tallille ilmesty :)
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

Korhonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Korhonen » Ma Huhti 01, 2013 11:36 pm

Ollos hyvä vaan, on sitä itekki työn tiimellyksessä joutunu soitteleen tukijoukoille :D
Ja valtaisa peukku pojille! Hemmetin hienoa jälkeä pojat taas kuorinu esiin :thumb:
"Jos asiat sujuvat hyvin, jotain menee kohta pieleen"

Rauhallinen Erkki

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » Ma Huhti 01, 2013 11:49 pm

Kommeeta, pojat, kommeeta. Musta toi loppupään kuva, missä Wolfie on tuon auton vierellä kamera kädessä on vähintäänkin hyytävä. Ruumisauto ja Noutaja vieressä. :D

Mutta Scholl FTW, aight?
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo

epuj

Viesti Kirjoittaja epuj » Ti Huhti 02, 2013 12:04 am

Kertokaa nyt toki muillekkin miten niitä Schollin aineita kuuluu sitten oikeaoppisesti ajaa :buffer:

Demon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demon » Ti Huhti 02, 2013 12:33 am

Korhosen lyhellä oppimäärällä näin:

Ainetta laikka, kierrokset flexissä kolmoselle (siinä 1500rpm), laikka maalipintaan, painetta, ajetaan alue parilla kolmella ehkä neljällä passilla -> kierrokset kakkoselle, pari kolme passia -> kierrokset ykköselle, pari kolme passia, paine pois ja pari kertaa alue sekä viimeiseksi kerran kaksi ryömien alue läpi.

Näin se Korhonen opasti puhelimessa ja noin mentiin. Toivottavasti tuosta saa selvää :D

Tero

Viesti Kirjoittaja Tero » Ti Huhti 02, 2013 9:35 am

Wolfie kirjoitti: Kuva
Kato, Viheraho ajanut päänsä. En tiennytkään että se kuuluu Lahti Crewhun :LOL:

Aika perusteellisen pitelyn Ooppeli sai. Eikös teillä ollut ongelmia toisenkin konepellin kanssa justiinsa? Alkaa oleen kivasti tuntumaa noista jälkeen päin väritellyistäkin... :lol: täytyy kyllä ihailla tota viitsimistä, sitkeyttä ja periksi antamattomuutta tuossa ongelman ratkaisu -vaiheessa.

Demon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demon » Ti Huhti 02, 2013 9:57 am

Eipäs lähetä vertailemaan Viherahoon :)

Callidacin mersun konepellin kanssa meinas olla ongelmia joo :)

t3mu

Viesti Kirjoittaja t3mu » Ti Huhti 02, 2013 6:04 pm

Kiitosta vaan äijille, että hermot riitti mun juttuja 4 päivää :D Vaikkei keulasta täydellistä saatukaan, niin erittäin paljon parempi kun tallille tullessa. Sen takia sanoinkin, että pyyhitään aineet pois kun ei siitä täydellistä pintaa saanut.
Muuten oli ihan kiva vkl, mutta kalliiksihan se tuli :D Ei niinkään työ mikä oli lähinnä ilmaista työtunteihin nähden, vaan taas se tavara määrä mitä pitää tilata :censored:
No ei siinä lance+ muuta pikkukivaa vaan Jannelta tulemaan :roll:

ps. mua särkee päätä tuolla autossa, kiitos Wolfie ja New Car Smell :lol:

CallidaC

Viesti Kirjoittaja CallidaC » Ti Huhti 02, 2013 7:12 pm

t3mu kirjoitti:Kiitosta vaan äijille, että hermot riitti mun juttuja 4 päivää :D Vaikkei keulasta täydellistä saatukaan, niin erittäin paljon parempi kun tallille tullessa. Sen takia sanoinkin, että pyyhitään aineet pois kun ei siitä täydellistä pintaa saanut.
Muuten oli ihan kiva vkl, mutta kalliiksihan se tuli :D Ei niinkään työ mikä oli lähinnä ilmaista työtunteihin nähden, vaan taas se tavara määrä mitä pitää tilata :censored:
No ei siinä lance+ muuta pikkukivaa vaan Jannelta tulemaan :roll:

ps. mua särkee päätä tuolla autossa, kiitos Wolfie ja New Car Smell :lol:
Joo kyllähän sitä äkkiä saa sen ekan touhutonnin kulutettua, ku näihin hommiin siirtyy "pesuharja-aikakaudelta".

Mä voin tulla suihkuttelemaan "Stripparin tuoksua" sun autoon, jos se vaikka särkis vähemmän päätä. ;)
Jos särkee silti, ni voi sit muistella jotain "poikien reissuja" tuon tuoksun avulla.(tai niistä reissuistahan taitaa kyllä yleinsä tulla sitä päänsärkyä.) :D
http://www.chemicalguys.com/Chemical_Gu ... 069_16.htm
What Does it Smell Like?
The perfect potion derived from that ohh so familiar scent you will simply not smell anywhere else. The enchanting memory from which this scent is aroused is the never-to-forget evening out to an elegent club where the shiny glow of copper poles was almost as exciting as the tantalizing fragrance that filled the air. Was her name Summer, Candy or Ginger? If you couldn't take her home then, here's a chance to always keep her with you. The Stripper Scent Premium Air Freshener & Odor Eliminator is a concentrated long lasting premium air freshener with natural enzymatic odor elimination properties to eliminate odor and reduce recurring odor. This means your not masking odors but killing them at their source. Use sparingly or dilute accordingly for superior air scents, and long lasting deodorizing ability.

Happy Warning
The scent bottled within may cause extreme arousal, extended happiness, and possible memory flashbacks.
:rolf:
Deep Black VW Scirocco 2.0TSI & Cadillac Coupe De Ville ´62

CallidaC

Viesti Kirjoittaja CallidaC » Ti Huhti 02, 2013 7:22 pm

Kyllä mä oisin melkee ollu mielummin teidän kanssa hinkkaamassa tota Veccua, ku torstaista maanantaihin American Car Showssa. Meinaa vähän olla darran tynkää. Helsingin (j)Onnela lähti sponssaa meidän Drink...korjaan Drift Teamia ja tulihan sitä juotua 30+ litraa Smirnoff-merkkistä lasinpesunestettä messujen aikana sponsorin piikkiin.
Deep Black VW Scirocco 2.0TSI & Cadillac Coupe De Ville ´62

Vastaa Viestiin