Parhaat nahanhoito aineet
Re: Parhaat nahanhoito aineet
Oman auton ratti kiiltää kuin juutalaisen m***ku, onko sitä enään mahdollista saada mataksi, niinkuin alkuperäinen oli?
Mulla oli ennen Gliptone -käsittelyä vähän samaa vikaa Jaguarin ratissa, vaan eipä ole enää. Mataksi se muuttui...S@mpp@ kirjoitti:Oman auton ratti kiiltää kuin juutalaisen m***ku, onko sitä enään mahdollista saada mataksi, niinkuin alkuperäinen oli?
-Mercury Cougar '69-
-Ford Thunderbird SC '90 "remmiahdettu"-
-Lexux LS400-
- Volvo V70 D5 awd 231 hv '07-
- Subaru Forester '06-
-Lexux LS400-
- Subaru Forester '06-
Keinoja on monia. Gliprtonet laittasin tilaukseen jos ei keksis aina jotain "tärkeempää"
Jos perinteisiä (ei erikseen autoon tarkoitettuja) miettii niin suosituimmat lienee kissasaippua (Le Chat - Savon De Marseille) ja Valjasrasva/Minkkiöljy/Mehiläisvaha, näitä saa esim. Prismasta/Hevosliikkeistä.
Itse oon käyttäny kissasaippuaa niin että mulla on puhdasta vettä ämpäri/vati. Oon märällä/nahkealla liinalla pyyhkiny semmosen pienen alueen hieman kosteeks ja sen jälkeen kostutetulla harjalla pyyhkäsy saippuasta (vähän riittää), pintaan kevyesti harjaamalla vaahdotus ja nahkealla pyyhkeellä pois pyyhintä (mikä huuhdellaan siis siinä sangossa) ja aina kuivalla liinalla perään (nahka ei tykkää, että jää märäks). Aika hellä saa olla, nahka kun venyy kosteana todella helposti.
Samalla mentaliteetillä just putsasin tommoset aavikkonahkakengät
Ja kokeilin myös tota mehiläisvahaa kenkiin ja saattaisin uskaltaa kokeilla rattiinkin. Jää vaan aika rasvaseksi aluks (kenkiin kun laitoin TODELLA reilusti, vedenpitävyyden takia), pitää varmaan tosi huolellisesi pyyhkiä pois ettei jää kädet rasvaseks aina ajon jälkeen
Intin lankkiakin kai jotkut käyttäny mutta taitanee sisältää silikonia..
Jos perinteisiä (ei erikseen autoon tarkoitettuja) miettii niin suosituimmat lienee kissasaippua (Le Chat - Savon De Marseille) ja Valjasrasva/Minkkiöljy/Mehiläisvaha, näitä saa esim. Prismasta/Hevosliikkeistä.
Itse oon käyttäny kissasaippuaa niin että mulla on puhdasta vettä ämpäri/vati. Oon märällä/nahkealla liinalla pyyhkiny semmosen pienen alueen hieman kosteeks ja sen jälkeen kostutetulla harjalla pyyhkäsy saippuasta (vähän riittää), pintaan kevyesti harjaamalla vaahdotus ja nahkealla pyyhkeellä pois pyyhintä (mikä huuhdellaan siis siinä sangossa) ja aina kuivalla liinalla perään (nahka ei tykkää, että jää märäks). Aika hellä saa olla, nahka kun venyy kosteana todella helposti.
Samalla mentaliteetillä just putsasin tommoset aavikkonahkakengät
Ja kokeilin myös tota mehiläisvahaa kenkiin ja saattaisin uskaltaa kokeilla rattiinkin. Jää vaan aika rasvaseksi aluks (kenkiin kun laitoin TODELLA reilusti, vedenpitävyyden takia), pitää varmaan tosi huolellisesi pyyhkiä pois ettei jää kädet rasvaseks aina ajon jälkeen
Intin lankkiakin kai jotkut käyttäny mutta taitanee sisältää silikonia..
Vain YKSI LSP!
Nimen omaan juuri näin!
Kissasaippua ja valjasrasva niin hyvä tulee ja halvalla.
Kissasaippua ja valjasrasva niin hyvä tulee ja halvalla.
No täytyykin noilla koittaa... Pyytävät Veholla niin sikahintaa uudesta ratista, vaikka ostaisin vain ratin, en tarvitsisi bägiä. Toisaalta, jos sen kiikuttais tuonne Eugenille tikattavaks 
Ainakin tämä setti toimii BMW -nahkajakkaroille erittäin hyvin, pinnasta tulee puolimatta eikä kiillä ku juutalaisen nakki

..tohon kohtaan missä on kuluma löytyy jo tarvittavat tuotteet (hiomapädi, täytepasta, värikoodiin sopiva maali ym. ym.)

..tohon kohtaan missä on kuluma löytyy jo tarvittavat tuotteet (hiomapädi, täytepasta, värikoodiin sopiva maali ym. ym.)
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Karhennat ratin vesihiomapaperilla, kissansaippuaalla pesu, kunnon kuivaus föönillä ja yksi kevyt kerros vinyylimaalia päälle ja toinen kerros vähän reilummin, helppoa ku hammastahna ja toimii 100% varmasti.S@mpp@ kirjoitti:Oman auton ratti kiiltää kuin juutalaisen m***ku, onko sitä enään mahdollista saada mataksi, niinkuin alkuperäinen oli?
Kenkälankki taitaa olla semmosta kamaa ettei se oikein ikinä kuivu kunnolla, käsiin saattaa irrota väriä ja vatteisiin jos esim. jakkarat hoitaa lankilla.
Olisiko tämä nyt hyvä setti?
http://www.liquidleather.com/car-shop.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Siis tuo GT11 ja GT12 aine. Kannataisiko tilata nuo, vai olisiko heittää parempia ehdotuksia??
Volvon nahkapenkit pitäisi käsitellä tässä lähiaikoina ja pitäisi saada joku KUNNOLLINEN aine hommattua.
http://www.liquidleather.com/car-shop.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Siis tuo GT11 ja GT12 aine. Kannataisiko tilata nuo, vai olisiko heittää parempia ehdotuksia??
Volvon nahkapenkit pitäisi käsitellä tässä lähiaikoina ja pitäisi saada joku KUNNOLLINEN aine hommattua.
Volvo 855 TDI -97 & Volvo S80 TDI -00
Tuolla on nuista gliptonen aineista käyttäjien kokemuksia.
http://www.elitecarcare.co.uk/leather-care.php
Itse olen tykästynyt Zainon settiin oman Volvon kanssa. Jättää suht matan pinnan eikä mitään hirmuista kiiltoa sekä hienon nahan tuoksun autoon.
http://www.elitecarcare.co.uk/leather-care.php
Itse olen tykästynyt Zainon settiin oman Volvon kanssa. Jättää suht matan pinnan eikä mitään hirmuista kiiltoa sekä hienon nahan tuoksun autoon.
Juuri nuo kaksi ovat minulla.-PENA- kirjoitti:Olisiko tämä nyt hyvä setti?
http://www.liquidleather.com/car-shop.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Veikkaanpa, että et pety, jos noihin panostat...
-Mercury Cougar '69-
-Lexux LS400-
- Subaru Forester '06-
-Lexux LS400-
- Subaru Forester '06-
BMW:n mustat nahkapenkit ovat yhdestä kohdasta hieman vaaleentuneet ja siinä näkyy näitä nahalle ominaisia halkeamia.Tarkoitus olisi hakea tuota paljon kehuttua kissa saippuaa ja puhdistaa penkit kunnolla.Tämän jälkeen voisi lisätä jotain väriainetta tuohon kuluneeseen kohtaan,mutta minkälaista?
Saman käsittelyn ajattelin tehdä samoilla aineilla myös ratille..
Lisäksi vinkkejä mistä näitä kannattaisi etsiä Tampereelta?
Saman käsittelyn ajattelin tehdä samoilla aineilla myös ratille..
Lisäksi vinkkejä mistä näitä kannattaisi etsiä Tampereelta?
Meneppäs suutarilta kyselemään.
Itse suosittelen penkomaan DW:stä. Siellä oli topic missä kaveri kunnosti tosi pahaan kuntoon menneet nahkapenkit ihan uudenoloisiksi putsaamalla ne, hiomalla naarmut pois ja maalaamalla ne uudestaan (nahkamaalilla).hörnä kirjoitti:Meneppäs suutarilta kyselemään.
Tässä on yks mut tää ei oo se mitä tarkoitin, se oli enemmän "DIY" ohje
http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... p?t=204733
Tos on kans jotain kuvia:
http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... p?t=205615
Vain YKSI LSP!
Kannattaisiko siis etsiä tuota Nahkista, BMW:n omaa vai Leathermastersia?
..siis tuohon värin palauttamiseen.
..siis tuohon värin palauttamiseen.
Penkit eivät siis ole niin pahat että niitä tarvisi hioa..Urran kirjoitti:Itse suosittelen penkomaan DW:stä. Siellä oli topic missä kaveri kunnosti tosi pahaan kuntoon menneet nahkapenkit ihan uudenoloisiksi putsaamalla ne, hiomalla naarmut pois ja maalaamalla ne uudestaan (nahkamaalilla).hörnä kirjoitti:Meneppäs suutarilta kyselemään.
Tässä on yks mut tää ei oo se mitä tarkoitin, se oli enemmän "DIY" ohje;
http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... p?t=204733
Tos on kans jotain kuvia:
http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... p?t=205615
Pannaas peli kovaksi
Hommaa armeijan kenkälankkia ,sopii nimen omaan mustalle nahalle .
Muistat vaan pyyhkiä jäämät kunnolla pois ,ettei tahraa.
Kokeiltu rattiin. Toimii. Mut kenkälankki sisältää mun mielestä silikonia = liukas. Mehiläisvaha on myös hyvä hoitoaine mutta ei varmasti peitä mitään halkeamia.hörnä kirjoitti:Pannaas peli kovaksi![]()
Vain YKSI LSP!
Mites toi mehiläisvaha mahtaa toimia näiden nykyisten pintamaalattujen ledereiden kanssa? Näiden kanssa ei vissiin yleisesti suositella käytettäväksi kuin vesipohjaisia suojausaineita, ettei ne alkais liuottaa irti tuota pintaa jos (ja kun) pääsee halkeamista pinnoitteen alle tai tujumpi tökötti läpäisee pinnan. En tiedä onko mehiläisvaha sitte missä kategoriassa, jääkö vain nahan päälle.
Noita DW:n nahkafirmojen guruja kun on koittanut tulkita, niin näille pintamaalatuille ei pitäis tarvita tehdä ku puhdistusta. Suojausainetta vois sitte käyttää ettei lika tartu niin kovasti ja että kitka pienenis (kuluminen hidastuisi), mutta kaikki ei liukkaista penkeistä tykkää vaikka mattapintaiset luonnolliset oliskin. Käytännössä siis nahkapenkkien "vahausta". Sitten jos laittaa jotain ainetta mikä ei kuivu, niin se on vaatteissa kun ne ei ton pinnan läpi imeydy. Nimimerkillä kokemusta on, tuli mustia vaatteita
Eli väriä halkeamiin, ja sitte koko penkkiin jotain suojausainetta jos tykkää, projectechilla oli ainakin hyvän oloista tavaraa myynnissä. Itellä on furnitureclinicin ainetta, ja on kovin samanoloista hajua myöden ton sonuksen kanssa. Väriä varmaan saa kätevimmin sieltä suutarilta. Mikään noista pelkistä suojaus/hoitoaineista ei väriä palauta, eikä pintaa saa uudenveroiseksi ilman uutta pinnoitusta, mutta eipä näy ne kulumat niin pahasti kun ne värjää.
Onkos kenelläkään tietoa tekijöistä tai hinnoista noiden maalausten osalta? Voisi kuskinpenkin sivutuki kaivata väriä + uuden pinnan.
http://www.furnitureclinic.co.uk/Leather_FinishPU.htm" onclick="window.open(this.href);return false; Tuolta sais tuota pinnoite ainettakin, jos itse innostuis tekemään.
Noita DW:n nahkafirmojen guruja kun on koittanut tulkita, niin näille pintamaalatuille ei pitäis tarvita tehdä ku puhdistusta. Suojausainetta vois sitte käyttää ettei lika tartu niin kovasti ja että kitka pienenis (kuluminen hidastuisi), mutta kaikki ei liukkaista penkeistä tykkää vaikka mattapintaiset luonnolliset oliskin. Käytännössä siis nahkapenkkien "vahausta". Sitten jos laittaa jotain ainetta mikä ei kuivu, niin se on vaatteissa kun ne ei ton pinnan läpi imeydy. Nimimerkillä kokemusta on, tuli mustia vaatteita
Eli väriä halkeamiin, ja sitte koko penkkiin jotain suojausainetta jos tykkää, projectechilla oli ainakin hyvän oloista tavaraa myynnissä. Itellä on furnitureclinicin ainetta, ja on kovin samanoloista hajua myöden ton sonuksen kanssa. Väriä varmaan saa kätevimmin sieltä suutarilta. Mikään noista pelkistä suojaus/hoitoaineista ei väriä palauta, eikä pintaa saa uudenveroiseksi ilman uutta pinnoitusta, mutta eipä näy ne kulumat niin pahasti kun ne värjää.
Onkos kenelläkään tietoa tekijöistä tai hinnoista noiden maalausten osalta? Voisi kuskinpenkin sivutuki kaivata väriä + uuden pinnan.
http://www.furnitureclinic.co.uk/Leather_FinishPU.htm" onclick="window.open(this.href);return false; Tuolta sais tuota pinnoite ainettakin, jos itse innostuis tekemään.
Erittäin hyvä vastaus ja hyvä että joku on perehtynyt enemmän. Kovin on kiistelty aihe kaikenkaikkiaan. Itse yrittänyt rivien välistä lukea mikä on oikein mikä väärin, ei ota oikein selkoa.Cell kirjoitti:Mites toi mehiläisvaha mahtaa toimia näiden nykyisten pintamaalattujen ledereiden kanssa? Näiden kanssa ei vissiin yleisesti suositella käytettäväksi kuin vesipohjaisia suojausaineita, ettei ne alkais liuottaa irti tuota pintaa jos (ja kun) pääsee halkeamista pinnoitteen alle tai tujumpi tökötti läpäisee pinnan. En tiedä onko mehiläisvaha sitte missä kategoriassa, jääkö vain nahan päälle.
http://www.furnitureclinic.co.uk/Leather_FinishPU.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Tuolta sais tuota pinnoite ainettakin, jos itse innostuis tekemään.
Kissasaippua + mehiläisvaha sai mun Momo ratin kireyden (rypyt) ja harmauden ainakin isommalta osin kaikkoamaan. En tiedä kumpi oli. Nahka on osittain reijitettyä ja loput sileätä. Kiillotin vahaa niin paljon pois kun vain mikrokuituliinalla sai. Eli voi hyvin olla että jos on nykyaikaisilla aineilla maalattu, niin ei jäänyt mitään jälkeensä
Se restaurointi minkä näin vaikutti sen verran helpolta että tekisin ite. Mut jos tykkää että joku tekee niin eikös joku suomalainen detailingkamoja myyvä pulju tehny noita? En nyt muista kuka.
Siinä DIY ohjeessa kaveri tosiaan pesi penkit ensin perusteellisesti APC:llä, sitten hio ongelmakohdan, laitto jotain täyteainetta ja maalas ihan spraypullolla. Kuivumisen jälkeen penkki näytti ihan uudelta.
Vain YKSI LSP!
Itselläni pieniä kulumia kuljettajan vasemmassa kylkitoppauksessa (tyyppi"vika") jonka meinaan korjata tässä keväämmällä.
Tilasin ihan BMW omalla värikoodinperusteella ihan ok setin:
http://members.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll ... #sellerfox
Itselläni siis tuo Variations-set.
Variations-set sisältää:
* Väriaineen (värikoodilla)
* Täyte"pakkelia"
* Nahan hiomapädin
* Siveltimen/levityspuikko/lastan tjsp. pakkelille
* Sienen
http://www.youtube.com/watch?v=LbfyQfah ... r_embedded
Tilasin ihan BMW omalla värikoodinperusteella ihan ok setin:
http://members.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll ... #sellerfox
Itselläni siis tuo Variations-set.
Variations-set sisältää:
* Väriaineen (värikoodilla)
* Täyte"pakkelia"
* Nahan hiomapädin
* Siveltimen/levityspuikko/lastan tjsp. pakkelille
* Sienen
http://www.youtube.com/watch?v=LbfyQfah ... r_embedded
Hienosti näytti toimivan ainakin videolla.
Joo. Ihan hienon olonen systeemi. Ainut kysymys mitä heräs, oli et. Mitä jos tikkaukset on eri väriset? 
Onks Danilla mustat penkit?
Vain YKSI LSP!
Itse olen kyllä tässä asiassa samaa mieltä Danin ja Cellin kirjoitusten kanssa. Itselläni on odottamassa tallissa yksi setti Bemarin valkoisia lepakkopenkkejä ja niihin pitäisi tehdä myös kunnostus. Samoilla metodeilla ajattelin itsekin kokeilla, eli pohjat, täyteaine, väri ja pinnan sulkeminen. Mitäänhän kokeilemalla ei häviä. Ei ole loppujen lopuksi niin kallis operaatio, koska seuraava vaihtoehto on sitten verhoilu. Paria vaihtoehtoa on pyöritelty tuotteiden toimittajasta, mutta kohta pitäisi jokin päätös tehdä, kun kevät lähenee...
Siinä mielessä hyvä nyt kokeilla, koska vaativat tosissaan kunnostamista nuo penkit...
Siinä mielessä hyvä nyt kokeilla, koska vaativat tosissaan kunnostamista nuo penkit...
Kaikki liha tottelee kuria...
Tuossa DW:n puolelta minun mielestäni hyvä pätkä, johon jo Cell myös viittasi
Leather does not require 'conditioning' with anything other than water.
Keep your leather clean by protecting it with a leather protector and then regular cleaning.
Adding 'conditioners' which generally contain oils and waxes will change the appearance of your leather over time as dirt will build up on the surface and cause a sheen.
Using the correct care methods and products will not alter the factory finish.
The type of leather you have is 'coated' leather. This is essentially a 'painted' leather
with a clear coat finish over the top. The leather may or may not be dyed through with
aniline dyes prior to the finish coating.
Essentially it is this top coating that needs looking after.
Cleaning is vitally important as the top coat will wear away if allowed to become dirty.
Dirt on the surface will also become ground into the finish by constant abrassion.
'Conditioners', balms, feeds etc (traditionally oil and wax based) cannot penetrate this
finish so are not worth applying - they can also leave behind residues on the finish which will only attract more dirt if allowed to remain. 'Conditioners' will not do any
protecting on leather even if they say they do as there will not be enough active
ingredient in them to do anything.
A protector will make the finish easier to clean and also inhibit dye transfer etc
on pale coloured leathers.
Leather however finished has to remain breathable and it will allow the movement of
moisture back and forth (transpiration) so the use of water based cleaners and
protectors will keep the leather correctly hydrated which is essentail to keeping it in
good condition.
http://www.lttsolutions.net/
Heitän vielä tuonkin linkin Danin ja Cellin lisäksi.
Leather does not require 'conditioning' with anything other than water.
Keep your leather clean by protecting it with a leather protector and then regular cleaning.
Adding 'conditioners' which generally contain oils and waxes will change the appearance of your leather over time as dirt will build up on the surface and cause a sheen.
Using the correct care methods and products will not alter the factory finish.
The type of leather you have is 'coated' leather. This is essentially a 'painted' leather
with a clear coat finish over the top. The leather may or may not be dyed through with
aniline dyes prior to the finish coating.
Essentially it is this top coating that needs looking after.
Cleaning is vitally important as the top coat will wear away if allowed to become dirty.
Dirt on the surface will also become ground into the finish by constant abrassion.
'Conditioners', balms, feeds etc (traditionally oil and wax based) cannot penetrate this
finish so are not worth applying - they can also leave behind residues on the finish which will only attract more dirt if allowed to remain. 'Conditioners' will not do any
protecting on leather even if they say they do as there will not be enough active
ingredient in them to do anything.
A protector will make the finish easier to clean and also inhibit dye transfer etc
on pale coloured leathers.
Leather however finished has to remain breathable and it will allow the movement of
moisture back and forth (transpiration) so the use of water based cleaners and
protectors will keep the leather correctly hydrated which is essentail to keeping it in
good condition.
http://www.lttsolutions.net/
Heitän vielä tuonkin linkin Danin ja Cellin lisäksi.
Kaikki liha tottelee kuria...
Tietysti tikkauksia ei värjätä jos ovat erivärisetUrran kirjoitti:Joo. Ihan hienon olonen systeemi. Ainut kysymys mitä heräs, oli et. Mitä jos tikkaukset on eri väriset?
Tässä nämä omat mustat jakkarat.