Haalistuneeseen jetan puskuriin testattiin kaikkia puskurin-/listantummennusaineita mitä tallilta tähän hätään löytyi.
Järjestys vasemmalta aloittaen:
- Meguiar's Gold Class Trim Detailer
- Autoglym Bumper Care
- Meguiar's Hyper Dressing (1:1 laimennettuna)
- Valet Pro Yellow Bumper Gel
- Chemical Guys New Look Trim Gel

Käytön helppoudessa pisteet veivät Valet Pro ja Chemical Guys. Molemmat on geelimäisiä, eivät valu minne sattuu ja homma onnistuu todella tarkasti levityssienen avulla. CG:tä joutui hinkkaamaan vähän enemmän kuin Valet Prota, jolle riitti kevyt pintaan pyyhkiminen. Trim Detailerista jäi sormiin rasvainen pinta.
Tuoksupisteetkin toki jaettiin. Trim Detailer haisi "vehkeelle", muissa oli joko mieto ok tuoksu tai eivät haisseet millekään.
Sitten ne tärkeimmät eli ulkonäköpisteet. Arvostelijoina toimi allekirjoittaneen lisäksi Pellikka ja Maikki.
Hyper Dressing vei jumbosijan. Vesipohjaisena ei anna läheskään niin tummaa kiiltoa kuin muut, soveltuu paremmin sisätiloihin.
Autoglym oli seuraavana, tummuus ei oikein vakuuttanut. Lopputulos oli myös aika laikukas.
Loppu kolmikko oli tasainen, Trim Detailer näistä rasvaisimman näköinen(tosin rasvaisuus häviää kyllä ensimmäisessä pesussa).
Valet Pro ja CG veivät jaetun ykkössijan, riippuen siitä tykkääkö kiiltävämmästä (CG) vai matasta (VP) pinnasta. Valet Pro on aluksi levityksen jälkeen melko matta, mutta kiiltoa sai lisää kun aineen kuivuttua pyyhki alueen läpi liinalla. VP ei sisällä myöskään silikonia, kaikissa muissa taisi olla.


Parin viikon jälkeen uusi arviointi:
Megun trim detailer ja chemical guys new look trim gel ovat pärjänneet parhaiten:


Meg's Trim Detailer

AG Bumper Care

Meg's Hyper Dressing. Tämä paransi kuin sika juoksuaan testin aikana. Alkuun näytti tosi surkealta, mutta ekan pesun jälkeen näyttikin ihan hyvältä?

Valet Pro Yellow Bumper Gel

CG New Look Trim Gel



 Kilometrejä siis 0. Puskuri pestiin kahteen otteeseen ihan ronskilla pesuaineen annostuksella, sillä yritettiin tasoittaa auton ajamattomuutta. Mutta ihan suuntaa-antava testi joka tapauksessa.
  Kilometrejä siis 0. Puskuri pestiin kahteen otteeseen ihan ronskilla pesuaineen annostuksella, sillä yritettiin tasoittaa auton ajamattomuutta. Mutta ihan suuntaa-antava testi joka tapauksessa.

 Ensin olisi syytä korjata puskurin muoviosat kuntoon!
 Ensin olisi syytä korjata puskurin muoviosat kuntoon!  ja levittelyt sitten, vähintään liotinpuhtaalle(harjausta ja muuta kikkailua). Mitkä näistä nyt sitten ovat täysin silikoonivapaita? Täytynee tuota CG tavaraa kokeilla
 ja levittelyt sitten, vähintään liotinpuhtaalle(harjausta ja muuta kikkailua). Mitkä näistä nyt sitten ovat täysin silikoonivapaita? Täytynee tuota CG tavaraa kokeilla  On juuri sopiva projekti menossa.
  On juuri sopiva projekti menossa. AG ja VP aineet todennäköisesti loistavat huokoisilla ja ei pigmenttivammaisilla "muovi"puskureilla. Tosin ne vasta vaativatkin kunnollisen liuotin hinkkaamisen ja mahdollisen kuumailmakäsittelyn. Lisäksi imevät aika tavalla ainetta. Pihalla seisoo auto, jonka etupuskuriin(vm -85) Laitan muokaten tähän kuvia jatkoksi.
 AG ja VP aineet todennäköisesti loistavat huokoisilla ja ei pigmenttivammaisilla "muovi"puskureilla. Tosin ne vasta vaativatkin kunnollisen liuotin hinkkaamisen ja mahdollisen kuumailmakäsittelyn. Lisäksi imevät aika tavalla ainetta. Pihalla seisoo auto, jonka etupuskuriin(vm -85) Laitan muokaten tähän kuvia jatkoksi.

 
 
 Häipy koko puskuri
 Häipy koko puskuri
 
 



 Odotetaan postaajan vastausta. Lähinnä takerruin siihen sen takia kun em. postauksessa myös puhuttiin renkaiden entisöinnistä kuumailmapuhaltimella
 Odotetaan postaajan vastausta. Lähinnä takerruin siihen sen takia kun em. postauksessa myös puhuttiin renkaiden entisöinnistä kuumailmapuhaltimella