Lime Prime Lite ja Car-Lack 68 Nano Systematic Care

Vahat, sealantit, pinnoitteet, QD, glaze jne
Artsi
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Helmi 22, 2011 5:33 pm

Lime Prime Lite ja Car-Lack 68 Nano Systematic Care

Viesti Kirjoittaja Artsi » To Maalis 24, 2011 7:31 am

Hopean väristä autoa olen ehostamassa. Maalipinta on hyvässä kunnossa, vuosi sitten myllytetty ja sen jälkeen "oikeaoppisesti" pesty :P . Pesun ja claybar +IPA käsittelyn jälkeen vedin pinnan käsin LP litellä.

Kannattaisiko tuohon pistää seuraavaksi "Car-Lack 68 Nano Systematic Care", jota varastostani löytyy, vai onko turha vaihe? Lopuksi meinaan laittaa Collinite 476s:n pintaan.

Avatar
Dani
Viestit: 6242
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:02 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Lime Prime Lite ja Car-Lack 68 Nano Systematic Care

Viesti Kirjoittaja Dani » To Maalis 24, 2011 9:54 am

C476S syö kyllä vähän tota C-L68, joten pelkästään 476S tai sitten C-L68 ja vaikka C915 pintaan, tai jotain muuta carnaubavahaa.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Avatar
Demon
Viestit: 1966
Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 2:55 pm
Paikkakunta: Lahti City
Viesti:

Re: Lime Prime Lite ja Car-Lack 68 Nano Systematic Care

Viesti Kirjoittaja Demon » To Maalis 24, 2011 10:12 am

C476S syö kyllä vähän tota C-L68
:O

Miksikäs näin? Kuitenkin tuota comboa myydään esim CYC:ssä talvisuojaksi.
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

Avatar
Dani
Viestit: 6242
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:02 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Lime Prime Lite ja Car-Lack 68 Nano Systematic Care

Viesti Kirjoittaja Dani » To Maalis 24, 2011 10:32 am

Kusetusta ja saadaan tuotteet liikkumaan hyllyistä -> asiakkaille :lol:
Huomattavasti parempi yhdistelmä on se toinen setti eli C-L68 ja C915, nyt myyvät periaatteessa kaksi sealant tyyppistä tuotetta eri purkissa.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Avatar
Demon
Viestit: 1966
Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 2:55 pm
Paikkakunta: Lahti City
Viesti:

Re: Lime Prime Lite ja Car-Lack 68 Nano Systematic Care

Viesti Kirjoittaja Demon » To Maalis 24, 2011 11:17 am

No perhana :evil:

Täytyy sitten laittaa toinen vaha tilaukseen..
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

Urran
Site Admin
Viestit: 8533
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Lime Prime Lite ja Car-Lack 68 Nano Systematic Care

Viesti Kirjoittaja Urran » To Maalis 24, 2011 12:12 pm

Dani kirjoitti:Kusetusta ja saadaan tuotteet liikkumaan hyllyistä -> asiakkaille :lol:
Huomattavasti parempi yhdistelmä on se toinen setti eli C-L68 ja C915, nyt myyvät periaatteessa kaksi sealant tyyppistä tuotetta eri purkissa.
Joku (mielestäni Colliniten jälleenmyyjä) joskus vahvisti DW:ssä että 845, 476S ja 915 on periaatteessa samaa kauraa näillä poikkeuksilla;

-845:seen on lisätty aineita jotta siitä on saatu nestemäinen = over all huonoin kesto
-476:nen on se mistä nää on tehty, siinä paras kesto. Kaikista eniten polymeerivaha -aineita. Sen takia pitäisi olla myös vaikeiten käsiteltävä.
-915 on lisätty todella paljon carnaubaa mutta silti 476:sen liuottimet pohjalla. Parhaimman näköinen.

Eli lähtökohtaisesti noi ei mun mielestä mikään oikein sovi NSC:n kanssa. Siis jos tiedetään että se ei kovetu liuotinkestäväksi (järkevässä ajassa, tietenkin).

Muistaaks joku mistä toi topic löytyy DW:ssä? En meinaan löydä sitä enää. Enkä muista millä Nickillä se Collinite edustaja kirjoitteli.

Tää on se syy miks en nää mitään järkeä ostaa sitä eBay komboa, kun ne on kaikki kuitenkin vähän niinkun samaa kuraa.

EDIT: Löysin ainakin tämmösen topicin. Tossa ei vaan puhuta siitä että ne perustuu kaikki samaan reseptiin.
Vain YKSI LSP!

Avatar
Demon
Viestit: 1966
Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 2:55 pm
Paikkakunta: Lahti City
Viesti:

Re: Lime Prime Lite ja Car-Lack 68 Nano Systematic Care

Viesti Kirjoittaja Demon » To Maalis 24, 2011 12:36 pm

Eli sen 915:kin voi sitten unohtaa..

Mitäs vahaa suosittelisitten sitten käytettäväksi tuon NSC:n kanssa? Tai sitten mitä kannattaa vetää tuon 476:n alle? Toimiiko esim. PB:n Black Hole kun tummasta autosta kyse?

Vai riittäisikö ihan perussuojaksi IPA:n jälkeen pelkästään tuo 476?

meinaa maalaispoika olla taasen ihan ymmällään.. :roll: :oops:
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

Urran
Site Admin
Viestit: 8533
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Lime Prime Lite ja Car-Lack 68 Nano Systematic Care

Viesti Kirjoittaja Urran » To Maalis 24, 2011 1:48 pm

Demon kirjoitti:Eli sen 915:kin voi sitten unohtaa..

Mitäs vahaa suosittelisitten sitten käytettäväksi tuon NSC:n kanssa? Tai sitten mitä kannattaa vetää tuon 476:n alle? Toimiiko esim. PB:n Black Hole kun tummasta autosta kyse?

Vai riittäisikö ihan perussuojaksi IPA:n jälkeen pelkästään tuo 476?

meinaa maalaispoika olla taasen ihan ymmällään.. :roll: :oops:
Suojan keston suhteen paras vaihtoehto olisi joko paljas IPA:lla putsattu pinta tai sitten Colliniten oma Pre-Wax cleaner (tehty toimivaksi niillä vahoilla, tosin kehuttu huonoksi). Silloin vahan sitoutuminen pintaan on kaikista paras. Mutta ulkonäön suhteen joku AIO/Glaze tuote alle varmasti on parempi. Käsittääkseni kaikki vahan sitoutumista haittaavat aineet huonontavat kestoa, siis myös AIO tuote/Glaze. Tosin esim. Dodo SN kestää paremmin pinnassa kun alla on LP, siis Dodo Juicen mukaan.

Varmasti toi BH on yksi vaihtoehto. Se pointti tässä on se ettei laita kahta sealanttia päällekkäin koska se alle jäävä todennäköisesti poistuu/ottaa nokkiinsa siitä päälle levitettävästä eikä missään tapauksessa lisää kestoa. En tiedä miltä NSC näyttää pinnalla mutta jos tekee pinnasta tosi nätin niin voithan silti laittaa sen? Mutta ei se kestoa lisää, korkeintaan huonontaa. 476S:ssä on ihan mieletön kesto muutenkin niin ei keston takia kannata alle yrittää tunkea jotain lisäkesto-sealant-pohjustetta? Et kuitenkaan jaksa odottaa ettei se vaha enää suojaa :lol:

Ja mitä kestoon tulee niin vaikka vaha toimii ns. "protective barrier":inä niin ei se silti samanlaisiin ihmeisiin pysty kun nää pro-sealantit kuten CQuartz/C1 (naarmuuntumisen esto). Varmasti auttaa siinä asiassa, etenkin UV valolta, mutta ei estä esim. kiveniskeymiä.
Vain YKSI LSP!

Avatar
seatts
Viestit: 1715
Liittynyt: Ti Kesä 22, 2010 10:58 am
Paikkakunta: Sauvo

Re: Lime Prime Lite ja Car-Lack 68 Nano Systematic Care

Viesti Kirjoittaja seatts » To Maalis 24, 2011 1:57 pm

Demon kirjoitti:Eli sen 915:kin voi sitten unohtaa..

Mitäs vahaa suosittelisitten sitten käytettäväksi tuon NSC:n kanssa? Tai sitten mitä kannattaa vetää tuon 476:n alle? Toimiiko esim. PB:n Black Hole kun tummasta autosta kyse?

Vai riittäisikö ihan perussuojaksi IPA:n jälkeen pelkästään tuo 476?

meinaa maalaispoika olla taasen ihan ymmällään.. :roll: :oops:
Itse olen ainakin laittanut 476s:n alle black holea tummaan autoon ja toimii mun mielestä ihan hyvin.
Tässä topicissa tulos
viewtopic.php?f=17&t=450" onclick="window.open(this.href);return false;

hörnä
Viestit: 700
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 11:30 am

Re: Lime Prime Lite ja Car-Lack 68 Nano Systematic Care

Viesti Kirjoittaja hörnä » To Maalis 24, 2011 4:36 pm

Hopeaan saa parhaan kiillon sealantilla tulee kirkas lasimainen pinta.
Varsinkin myllytyksen jälkeen ei tartte mitään muuta kuin pyyhit ipalla.
Etenkin spray sealantin teet n. 15min:ssa.
Pesujen jälkeen käsittelet pinnan detailerilla .
Näin sinulla on aina kiiltävä pinta pienellä vaivalla. ;)

Kime
Viestit: 1094
Liittynyt: Ti Joulu 14, 2010 12:40 pm

Re: Lime Prime Lite ja Car-Lack 68 Nano Systematic Care

Viesti Kirjoittaja Kime » To Maalis 24, 2011 5:24 pm

hörnä kirjoitti:Etenkin spray sealantin teet n. 15min:ssa.
Pesujen jälkeen käsittelet pinnan detailerilla .
Näin sinulla on aina kiiltävä pinta pienellä vaivalla. ;)
Miten noissa spray tuotteissa keston laita?

Itse ajattelin ottaa yhteen autoon tuon CQuartzin kokeiluun.

hörnä
Viestit: 700
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 11:30 am

Re: Lime Prime Lite ja Car-Lack 68 Nano Systematic Care

Viesti Kirjoittaja hörnä » To Maalis 24, 2011 5:40 pm

Minä olen käyttänyt Optimumin Optisealia kestää paremmin kuin keskiverto vaha ei tietenkään voi verrata Colliniteen, mutta kun helppo ja nopee työskennellä on siten helppo käyttöisempi.
Ja helppoutensa ansiosta tulee useammin käytettyä.
Ja useammin kun käyttää on pintakin aina hyvän näköinen. :D

Artsi
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Helmi 22, 2011 5:33 pm

Re: Lime Prime Lite ja Car-Lack 68 Nano Systematic Care

Viesti Kirjoittaja Artsi » To Maalis 24, 2011 5:51 pm

Demon kirjoitti:meinaa maalaispoika olla taasen ihan ymmällään.. :roll: :oops:
No niin justiinsa :o

Eli kannattaa jättää toi CL68NC pois välistä... Onkos toi Lime Prime Liten jättämä hieman rasvamainen pinta sitten niin kovin hyvä pohja 476s:lle? Vai pitäiskö vetästä vielä IPA:lla pinta puhtaaksi?

Kylläpäs menee vaikeaksi, tieto lisää tuskaa selvästi :oops:

Avatar
sonikk
Viestit: 3357
Liittynyt: To Heinä 15, 2010 10:11 am
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Re: Lime Prime Lite ja Car-Lack 68 Nano Systematic Care

Viesti Kirjoittaja sonikk » To Maalis 24, 2011 6:31 pm

No jos Lime Primen vetää niin ei ipa pyyhintää, muuten menee hukkaan. :) Kestosta en osaa sanoa mutta hienon syvän värin se LP tuo.

Avatar
-JP-
Viestit: 2307
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:40 pm
Paikkakunta: Jääli

Re: Lime Prime Lite ja Car-Lack 68 Nano Systematic Care

Viesti Kirjoittaja -JP- » To Maalis 24, 2011 7:12 pm

Artsi kirjoitti:
Demon kirjoitti:meinaa maalaispoika olla taasen ihan ymmällään.. :roll: :oops:
No niin justiinsa :o

Eli kannattaa jättää toi CL68NC pois välistä... Onkos toi Lime Prime Liten jättämä hieman rasvamainen pinta sitten niin kovin hyvä pohja 476s:lle? Vai pitäiskö vetästä vielä IPA:lla pinta puhtaaksi?

Kylläpäs menee vaikeaksi, tieto lisää tuskaa selvästi :oops:
Uskaltaisin kyllä väittää, ettei NSC ihan turha aine ole sinne alle laittaa. Kyllä NSC+845 jättää nätimmän pinnan kuin pelkkä 845.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

Avatar
Posambique
Viestit: 2746
Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lime Prime Lite ja Car-Lack 68 Nano Systematic Care

Viesti Kirjoittaja Posambique » Pe Maalis 25, 2011 8:40 am

Mua kanssa mietityttää, että noinkohan öljyisen Lime Primen päällä pysyy Sealant kovin hyvin.
Itse en kyllä laittaisi Lime Primeä kuin vahan alle.

Noista aineista:
Pelkkä NSC, ei tarttee ees LP:tä alle...

Sitten jos haluaa, niin voihan siihen seuraavan pesun yhteydessä vetää Collia kerroksen päälle.
Siinä vaiheessa on NSC:kin ehtinyt jo tarttua
"Urku auki, pelti kii"

Urran
Site Admin
Viestit: 8533
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Lime Prime Lite ja Car-Lack 68 Nano Systematic Care

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Maalis 25, 2011 8:45 am

Posambique kirjoitti:Itse en kyllä laittaisi Lime Primeä kuin vahan alle.

Noista aineista:
Pelkkä NSC, ei tarttee ees LP:tä alle...

Sitten jos haluaa, niin voihan siihen seuraavan pesun yhteydessä vetää Collia kerroksen päälle.
Siinä vaiheessa on NSC:kin ehtinyt jo tarttua
+1. Ja nimenomaan tyyliin viikon kahden päästä. Jotkut sealantit kovettuu lähes muoviksi, mitä ei liuotinpohjaiset vahatkaan poista (Suurin osa synteettisistä polymeereistä on muovia/synteettistä kumia/silikoonimaista).
Vain YKSI LSP!

Artsi
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Helmi 22, 2011 5:33 pm

Re: Lime Prime Lite ja Car-Lack 68 Nano Systematic Care

Viesti Kirjoittaja Artsi » Pe Maalis 25, 2011 9:18 pm

Laitoin 476s:n pintaan Lime Primen päälle. Ainakin tuntui jämähtävän kiinni, kun pistin koko auton kerralla.

Vastaa Viestiin